Dijital pazarlama, bir hizmet veya ürünün dijital ortamda pazarlanma sürecidir. Dijital dünyanın etkisinin farkına varan firmalar, halihazırda geleneksel pazarlama organları yerine dijital ortamdaki mecralarda pazarlama çalışmaları yapmaya yönelmiş durumdalar. Bu platformlarda tüketiciler ile interaktif bir iletişim sağlayan firmalar, bu sayede etkili geri dönüşler alarak çalışmalarına yenilikçi yaklaşımlarla devam ediyorlar.

Günümüzde firmaların dijital pazarlamayı geleneksel pazarlamaya göre daha çok tercih etmesinin en büyük nedenlerinden birisi de firmaların hedef kitlelerine birçok platformlarda daha etkili ve daha az harcama yaparak ulaşabilmesidir.

 

Dijital Pazarlamada Kullanılan Mecralar

 Sosyal Medya Platformları

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Youtube, GooglePlus platformlarının yönetimleri.

 İçerik Pazarlama Platformları

Web sitesi, blog ve vlog platformlarında ürün veya hizmetlerin tanıtımlarının yapılması.

Mobil Cihazlarda Pazarlama

Android veya İOS uyumlu cihazlarda uygulama yapılması ve uygulamalar üzerinden tanıtımlar yapılması. Ayrıca, dijital pazarlama çalışmaları için kullanılacak diğer platformların mobil cihazlara doğru bir şekilde entegre edilip bu cihazlardaki çalışmaların yapılması.

E-Mail Pazarlama

Tüketicilere ulaşılabilecek datalar toplandıktan sonra strateji belirlenerek mail çalışmaların yapılmasının ardından tüketicilere ulaşılması ve raporlama çalışmalarının yapılması.

E-Ticaret Siteleri

Ürün veya hizmet satışı yapan E-ticaret sitelerinde içeriklerin oluşturulması, yönetimi, ürün veya hizmetlerin pazarlama çalışmaları ve raporlamaları.

Dijital Reklamcılık

İnternet dünyasındaki tüm dijital medya araçları bir arada değerlendirildikten sonra hedef kitleye uygun platformlar belirlenir ve gerekli çalışmalar yapılır.