1. BAŞLANGIÇTA İÇERİK STRATEJİNİZİ BELİRLEYİN

E-ticaret web sitesi tasarımına başlamadan önce içerik stratejinizi belirlemeniz gerekir. Web sitenize yüksek kaliteli ve benzersiz içerikler eklemeyi denemelisiniz ve bunu düzenli olarak yapmalısınız. Bu durum arama motorunuzu sizin için iyi bir duruma getirmesine ve müşterilerinize değer katmasına yardımcı olacaktır. Yüksek kalite içerikler sizin bu sektörde uzman olduğunuzu gösterir. Böylece müşterilere iyi bir izlenim vererek onların sizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz. Sitenizin ilgi çekmesinin en önemli yollarından biri de onları bilgilendirecek bir blog sayfası oluşturmanızdır. Bu yüzden blog içeriği planı oluşturun ve bunu düzenli olarak uygulamaya özen gösterin. Bu haftada bir, ayda bir ya da iki kez bile olabilir. İçeriklenizin farklı ve ilgi çekici olmasına özen gösterin. Bu içerikleri oluşturacak bir çalışanınız yoksa bu işte size yardımcı olabilecek birçok şirket vardır.

  1. İÇERİKLERİNİZİN ORİJİNAL OLMASINA ÖZEN GÖSTERİN

Arama motorlarının nefret ettiği bir şey varsa o da yinelenen içeriklerdir. Eğer içeriğiniz yinelenen bir içerikse arama motorları size spam uyarısı yapabilir. E-ticaret web sitelerinin ürün açıklamaları gibi şeylerle yineleme tuzağına düşmesi çok rastlanan bir durumdur. Bu yüzden içeriklerinizin eşsiz ve orijinal olmasına dikkat edin. Fazla zaman ve çaba harcamanız gerekebilir fakat buna değecektir. Aksi takdirde arama motorlarından uyarı almak zorunda kalacaksınız.

  1. TÜM İÇERİKLERİNİZİ EN İYİSİ OLACAK ŞEKİLDE OLUŞTURUN

İçeriklerinize anahtar kelimeler eklerseniz müşteriyi sizin sayfanıza yönlendirmesine katkı sağlarsınız. Tüm içeriklerinize bunu uygulamayı özen gösterin.

  • Hakkımızda Sayfası
  • Bloglar
  • İletişim Sayfası
  • Alışveriş Sepeti
  • Ürün Açıklaması

Örneğin; Bir e-ticaret sitesi olarak ürün açıklamaları, anahtar kelime eklemek ve bunu en iyi şekilde optimize edilmiş içerikler eklemek için harika bir yerdir. Bununla birlikte bir çok şirket ürün açıklamalarını kendi sitelerinde kullanır. Bunlar orijinal olmayan içeriklerdir. Siz bu bilgileri kopyalayıp yapıştırmak yerine anahtar kelimeleri ekleyip yeniden yazın. Anahtar kelimelerinizin doğal ve orijinal görünmesi gerekir. İçeriğinizin %5’inden fazlası anahtar kelimesi ise arama motorları buna spam uyarısı verecektir.

  1. HER TIKLAMA BAŞINA ÖDEME YAPIN FAKAT BUNU FAZLA VURGULAMAYIN

E-ticaret geliştirme şirketiyle çalışıyorsanız size Tıklama Başı Ödeme (Pey Per Click) reklamcılığı hakkında bilgi verecektir. PPC önemlidir ancak maaliyetinizi artıracaktır. Ayrıca PPC için ödeme yapmayı bıraktığınızda, çevrimiçi varlığınız kaybolabilir. Google Awards gibi işlemlerin gerçekten işe yaradığını öğrenmenin en iyi yolu onu SEO ile birleştirmektir. İçeriğinizi optimize etmeyi başaramazsanız, yanlış tüketici türünü satmayan ve hedeflemeyen reklamlar oluşturabilirsiniz.

  1. RESİMLERİNİZİ EN İYİ ŞEKİLDE KULLANIN

Resimler e-ticaret tasarımlarının önemli bir parçasırdır ve birçok şirket bunu göz ardı etmektedir. Tüm e-ticaret web sitenizdeki yazılı içerikleri ayarladıktan sonra görsel içerikleri de ayarlamanız gerekmektedir. Günümüzde görsel aramalar daha popüler olduğundan dolayı web sitenizin tüm görsel içeriklerine anahtar kelimeler girerek ALT etiketlerini eklemeniz gerekiyor.

  1. HER WEB SAYFASI İÇİN ORİJİNAL META AÇIKLAMALARI OLUŞTURUN.

Meta açıklamaları websitenizi geliştirmek için önemli bir ayrıntıdır. Meta açıklamaları, web sayfalarınızın arama motoru sonuçlarında görünecek temel açıkladır. Bu da müşterilerinizin daha fazla bilgi edinmesini sağlamaktadır. Her web sayfanız için en iyi açıklamayı yaptığınıza emin olun.

  1. SAYFANIZA ÜRÜN İNCELEMELERİNİ EKLEYİN.

Ürün incelemeri arama motorunuzun sonuçlarını arttırarak daha fazla orijinal ve benzersiz içerik sunacağından dolayı SEO için önemli bir kaynak oluşturacaktır. E-ticaret geliştirme şirketleri ürün incelemelerini etkinleştirmeniz de yardımcı olabilir. Ayrıca siz de WordPress ile oluşturup kolayca sitenize ekleyebilirsiniz.

  1. SİTENİZİ MOBİL KULLANIM İÇİN DE UYGUN HALE GETİRİN.

Günümüzde telefon kullanımı artmasından dolayı mobil ayarlı e-ticaret web sitesine sahip olmanız sizin için iyi olacaktır. Müşteriler, web sitenizde olduğu gibi telefonlarından da kolayca erişebilmeli ve mobil görünüm de web sitesi görünümüyle aynı etki ve verimi göstrmelidir. Müşterilerin sayfadan çıkma oranı mobil kullanımla birlikte azalacaktır. Ayrıca arama motorları da kullanıcıların rahatlığını ve mutluluğunu düşündüğünden dolayı mobil uyumlu web sitelerine ayrıcalık tanıyacaktır.

  1. GOOGLE‘A AYAK UYDURUN VE GÖRÜNÜRLÜLÜĞÜNÜZÜ TAKİP EDİN.

İyi bir e-ticaret web sitesi geliştirmenin bir diğer bileşeni de web sitenizin görünürlülüğünün sürekli izlenmesidir. E-ticaret geliştirmeniz bu savaşın sadece yarısıdır. Google her yıl 2-3 büyük  algoritma değişikliği geçiriyor. Tek bir algoritma değişikliği bile sitenizin sıralamasıını ve görünürlülüğünü etkileyebilir. Bundan dolayı sık sık sitenizin ne kadar görüntülendiğine ve arama motorlarındaki anahtar kelimelerinizin sıralamasına bakın ve bunu takip edip ona göre planlamalar yapın. İyi haber şu ki, üçüncü parti araçlarla e-ticaret web sitenizin nasıl yürüdüğü konusunda güncel bir durumda kalabilirsiniz.

  1. KANUNA UYGUN ETİKETLERİ ETKİNLEŞTİRİN.

Kurallı etiketleri etkinleştirdiğinize emin olun. Bu, arama motorlarına belli bir URL’nin aslında bir sayfanın ana kopyası olduğunu belirtmenin kanıtlanmış bir yoludur. Bu durum birden fazla URL’de görünen benzer içeriğin neden olduğu sorunları önlemeye yardımcı olacaktır.                                                      Her e-ticaret web sitesi sahibinin bilmesi gereken bir şey vardır. Çoğu platformda kanonik etiketleme uygulamasını daha da kolaylaştırmak için basit yöntemler vardır. E-ticaret web sitesi geliştirme şirketiniz etiketlerinizi tasarım sürecinde etkinleştirmeniz konusunda size gerekli bilgiyi vererek yardımcı olacaktır.