Sosyal Medya ile İşletmenizi Büyütün

Sosyal medya, teknolojinin ve internetin devamlı değişim ve gelişim içerisinde olması ile gelişen kitle iletişim araçları arasında yer almaktadır. Dijital pazarlamanın bir kolu olan sosyal medya, kişilerin birbirleri ile iletişim kurmak için yoğun bir şekilde tercih ettiği bir mecradır. Bireyler Instagram, Twitter, Facebook ve Linked In gibi sosyal medya kanallarında çeşitli paylaşımlar yaparak varlıklarını sürdürmektedir. Tarih boyunca insanın olduğu ve yoğun bir şekilde kullandığı her yer bir reklam mecrası olarak ele alınmıştır. Örneğin gazete ve dergilerin yoğun bir şekilde okunduğu ve kullanıldığı dönemde en etkili reklam aracı gazeteler ve dergilerdi. Ancak günümüzde ise kişiler en yoğun olarak sosyal medya ve dijital kanalları tercih etmektedir. Bu doğrultuda markalarında söz konusu alanlarda varlıklarını sürdürerek hedef kitlelerine ulaşmaları gerekmektedir. Peki, işletmeler sosyal medyayı nasıl kullanmalıdır?

Sosyal Medya Markalar Tarafından Nasıl Kullanılmalıdır?

Her reklam ve pazarlama kanalının kendine has özellikleri bulunmaktadır. Sosyal medyanın da kendine has özellikleri göz önüne alınarak çeşitli stratejilerin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda markalar aşağıdaki yolları izleyerek sosyal medyayı doğru bir şekilde kullanabilir.

Profesyonel Destek Alın

Günümüzde sosyal medya uzmanlığı ve dijital pazarlama uzmanlığı gibi meslekler ve bu alanlarda hizmet veren işletmeler ver almaktadır. Tetraport olarak biz de bu firmalar arasında ki yerimizi alıyoruz. Sosyal medya çok basit gibi gözükse de çözülmesi zor bir algoritmaya sahiptir ve rekabet son derece yüksektir. Bu nedenle profesyonel bir destek alarak markaların sosyal medya hesaplarını yönetebilmesi mümkündür.

Hedef Kitle Analizi

Sosyal medya ile ilgili çalışmalarınıza başlamadan önce mutlaka hedef kitle analizi yapmalısınız. Hedef kitlenizin hangi mecrada bulunduğu sosyal medya stratejileriniz için son derece önemlidir. 

Kanal Seçin

Instagram, Twitter ve Facebook gibi çeşitli sosyal medya kanallarının varlığından bahsettik. Bu kapsamda yaptığınız hedef kitle analizi doğrultusunda hedef kitlenizin bulunduğu kanalı tespit etmeli ve o kanalda paylaşımlar yapmalısınız.

Samimi Bir Dil Kullanın

Sosyal medya resmi bir yer değildir. Bu nedenle sosyal medya da samimi bir dil kullanarak hedef kitleniz ile samimi bir iletişim kurabilirsiniz.